Noul R8 este pregatit de lansare


Audi raspandeste vestea lansarii modelului R8 V10, un sports-car cu propulsor in 10 cilindri si 525 de cai putere, care legat la o transmisie integrala quattro atinge o viteza maxima de 315 km/h. Desi modelul era speculat inca din 2006, fanii marcii trebuie sa mai astepte pana la inceputul primaverii viitoare. Preturile fara taxe incep de la 115.000 de Euro pentru varianta cu tractiune manuala si pana la 120.000 de Euro cu transmisia secventiala „R-tronic”.

Noul motor FSI V10 de 5,2 litri este montat longitudinal, in spatele cockpit-ului. Spre deosebire de varianta cu propulsor V8, noutatea germana cantareste cu 31 de kg mai mult, masa totala fiind de 1.620 de kg, obtinandu-se astfel un raport putere-masa de 324 de cai putere / tona.

Cei 525 de cai putere sunt obtinuti la 8.000 de rpm, iar cuplul maxim de 530 Nm este atins la 6.500 de rpm. Sprintul 0-100 km/h este atins in 3,9 secunde, iar limita pana la care soferul poate apasa pedala de acceleratie fiind situata la 8.700 rpm. Odata activata transmisia R tronic, masina atinge 200 de km/h in 12 secunde masurate pe ceas.

In ceea ce priveste asezarea propulsorului in centrul R8-ului, inginerii de la Audi au obtinut un raport de distributie a greutatii de 44 / 56. Jantele din aliaj de 19 inci cu 10 brate in forma de Y inspira o imagine de exceptie pe sosea. Franele au discuri de 380 de mm pentru puntea fata si 356 mm pentru puntea spate si pot fi inlocuite cu discuri din ceramica.

Pentru prima data in lume, noul R8 dispune de lumini de drum pe baza de LED-uri, iar nivelul de putere al fasciculelor de lumina poate fi setat usor de la pupitrul soferului. Totodata, masca frontala ce contine grilele de admisie ale aerului, bagheta laterala si gurile de aerisire de la nivelul portierelor reprezinta elemente noi in portofoliul modelului R8 V10. Difuzorul de aer posterior si tevile de esapament creaza o imagine impunatoare chiar si partii din spate a modelului.

Interiorul, asa cum se stie, este unul recunoscut in ceea ce priveste calitatea finisarilor, si se pare ca noul model se pare ca nu va dezamagi. Ampatamentul de 2,65 de metri ofera un spatiu sporit pasagerilor. Sistemul de navigatie prin satelit, scaunele din piele Fine Nappa si sistemul de sunet de 465 de watti Bang & Olufsen alunga monotonia calatoriilor cu masina.

Sursa:www.autoghid.ro

0 comentarii: